7 kroków do skutecznego wdrożenia darmowych konsultacji

with Brak komentarzy

Wstęp

Cześć! Witam Cię w kolejnym artykule poświęconemu tematyce wdrożenia darmowych konsultacji w Twoim biznesie. Nadmienię, że celem cyklu jest pomóc Ci szybko, sprawnie i przede wszystkim samodzielnie wdrożyć bezpłatne konsultacje (czy rozmowy wstępne) w Twojej firmie. Cała seria jest naszpikowana wiedzą i gotowymi, praktycznymi wskazówkami do wdrożenia. Niektóre wpisy z serii, tak jak ten poniższy, zostały uzupełnione o dodatkowe materiały w formie pdf, które wdrożenie tego projektu uczynią jeszcze łatwiejszym. Mam nadzieję, że zapoznałaś się już z wpisem Darmowe konsultacje – czy warto je wprowadzić do swojego biznesu?konsultacje – czy warto je wprowadzić do swojego biznesu? Jeśli tak, to śmiało czytaj dalej. Natomiast jeśli nie, to zachęcam Cię do jego przeczytania, bo czasami warto poznać inny punkt widzenia lub też na dane zagadnienie spojrzeć wyjątkowo szeroko.

JAK WDROŻYĆ BEZPŁATNE KONSULTACJE? – PRZEWODNIK KROK PO KROKU

Koniecznie pobierz przygotowany przeze mnie PDF, w którym znajdziesz listę pytań i punktów, które warto przejść, zanim przystąpisz do wdrożenia darmowych konsultacji. Od razu pobierz ten PDF >>>TUTAJ<<<.

Odpowiedzi na pytania zawarte w poszczególnych krokach wygenerują od razu zadania do wykonania. Zapisuj je, żeby nic Ci nie umknęło. PDF, który dla Ciebie przygotowałam ma od razu załączoną kartę, na której możesz zapisywać swoje zadania. Tak naprawdę one w każdym przypadku będą inne, bo to wszystko zależy od rodzaju usług, które dana osoba świadczy, czyli specyfiki danego biznesu oraz indywidualnych oczekiwań zarówno osoby wdrażającej, jak i jej klientów. Ponadto dużo też będzie zależało od formy komunikacji z klientami. Obserwuję, że część osób działających w sieci nie ma swojego domku, tylko korzysta z mediów społecznościowych. Również i to nie wyklucza możliwości wdrożenia usługi bezpłatnych konsultacji, czy rozmowy wstępnej tylko wówczas forma komunikacji z odbiorcami usług będzie nieco inna.

W przygotowanym przeze mnie PDF-ie znajduje się także miejsce na Twoje notatki. Nigdy nie wiadomo, na jakie świetne pomysły trafisz w trakcie pracy. Dlatego od razu zapewniam Ci przestrzeń do ich zapisywania, żeby nic nie umknęło Twojej uwadze. Później przeniesiesz swoje pomysły do przechowalni i zdecydujesz, kiedy chcesz je realizować.

Gotowa do pracy? Wierzę, że tak! To zaczynamy!

KROK 1. ZASTANÓW SIĘ

Podjedź do projektu strategicznie – przygotuj się, zastanów, przemyśl to. Takie podejście stanowczo zwiększa szansę na powodzenie całego przedsięwzięcia. Odpowiedz na kilka pytań, które pomogą Ci przejść przez ten proces i szczegółowo się do niego przygotować. Pytania w tym kroku dotyczą głównie Twojego celu, powodów, dla których to robisz itp. Szczegółową listę pytań znajdziesz w pdf-ie, o którym mowa powyżej.

Jeśli odpowiedziałaś na najważniejsze pytania i potwierdzasz, że chcesz wdrożyć darmowe konsultacje, to śmiało przejdź do kroku numer dwa, w którym opracujesz swój plan działania.

KROK 2. PLAN DZIAŁANIA

Ten krok to czas i miejsce na opracowanie Twojej strategii działania. Już konkretnie określasz jak u Ciebie darmowe konsultacje mają wyglądać. Skup się na odpowiedzi na pytanie: JAK? Zadaj je sobie w możliwie różnych konfiguracjach. Szczegółowe zestawienie pytań znajdziesz w przygotowanej karcie pracy. Dodatkowo w pdf-ie umieściłam listę wybranych programów do zamawiania konsultacji.

KROK 3. PRZYGOTUJ TREŚCI

Twój plan działania jest już gotowy. Wiesz dokładnie jaką drogę, ścieżkę przejdzie klient od momentu, gdy się dowie o Twojej usłudze bezpłatnych konsultacji do samego momentu jej przeprowadzenia. Na tej ścieżce będziesz musiała się z nim odpowiednio komunikować. Rodzaj i forma tej komunikacji zależy od wybranej przez Ciebie strategii działania. Zanim przystąpisz do organizacyjnego wdrożenia, przemyśl i przygotuj treści we wszystkich miejscach. Mam tu na myśli treści na stronie internetowej, na grafikach, w mediach społecznościowych, w newsletterze, a może także w programie do automatycznego umawiania konsultacji. W ten sposób kolejny krok będzie o wiele przyjemniejszy, a Ty działasz dużo efektywniej, jeśli podobne zadania grupujesz w bloki. Powodzenia!

KROK 4. REALIZACJA

Jeśli sukcesywnie przeszłaś przez wszystkie wskazane powyżej kroki i dodatkowo wypełniałaś PDF, który dla Ciebie przygotowałam, to właśnie przed Tobą leży gotowa lista zadań do wykonania. Nic tylko zabierać się do pracy. Zanim to jednak zrobisz, pogrupuj podobne zadania w bloki np. wszystkie niezbędne grafiki postaraj się wykonać podczas jednego bloku pracy. Tak będzie dużo bardziej produktywnie.

Może się zdarzyć, że pracując nad własnym modelem darmowych konsultacji, przeraża Cię ilość pracy, którą wiąże się z wdrożeniem tego procesu. Nie przejmuj się tym, bo także tutaj masz kilka rozwiązań. Spójrz na wszystko jeszcze raz, przede wszystkim na opracowaną ścieżkę zapisu klienta, i potraktuj to jako model docelowy. To wcale nie oznacza, że wszystko musisz mieć już teraz. Jeśli masz na to przestrzeń to super. Jeśli nie, znowu masz dwa wyjścia: możesz sukcesywnie wdrażać, zaczynając od najważniejszych elementów lub zastanów się, które elementy możesz oddelegować. Chętnie pomogę we wdrażaniu bezpłatnych konsultacji w Twoim biznesie. Jeśli solidnie wypełniłaś PDF, który tak naprawdę stanowi kartę pracy, to już doskonale wiesz, które zadania możesz oddelegować.

KROK 5. PRZYGOTUJ SIĘ

Całe organizacyjne zaplecze dla Twoich darmowych konsultacji jest już w tym momencie przygotowane. W czasie oczekiwań na pierwszą zainteresowaną osobę przygotuj się do jej przeprowadzenia. Co to oznacza? Pomyśl, jaki dokładnie rozmowa będzie miała przebieg. Najlepiej ustal schemat takiej rozmowy. Dodatkowo przemyśl, w jaki sposób przygotujesz się do rozmowy z konkretnym klientem tj. czego się o nim dowiesz za nim rozmowę przeprowadzisz. W ten sposób jeszcze lepiej będziesz mogła zadbać o niego w czasie rozmowy. Dokładnie pomoże Ci w tym przygotowany przeze mnie pdf.

KROK 6. PRZEPROWADŹ KONSULTACJE

Nawet jeśli teraz wydaje Ci się to przerażające, to przypuszczam, że z czasem będziesz to wspominać z lekkim rozbawieniem. Między innymi po to w procesie został wprowadzony krok 5 – przygotuj się, żeby Cię jak najlepiej do tej rozmowy przygotować. Pomyśl przede wszystkim, że jesteś po to, aby pomóc swojemu klientowi. Twoje usługi rozwiązują konkretne problemy, prawda? Więc, żeby dodać Ci jeszcze otuchy, pomyśl, że ta rozmowa to swoista forma opieki nad Twoim klientem. On do Ciebie dzwoni, a Ty roztaczasz nad nim swoje skrzydła.

Jeśli solidnie podeszłaś do przerobienia wszystkich punktów powyżej, to powiem Ci jedno: Jesteś przygotowana! Do dzieła!

KROK 7. OBSŁUGA PO-KONSULTACYJNA

Jako klienci lubimy, kiedy się o nas dba. Pomyśl zatem, jak Ty możesz zadbać o swojego klienta. Spotęguj dobre wrażenie, które wywarłaś podczas darmowej konsultacji. Może to będzie mail do klienta z podsumowaniem rozmowy i z podziękowaniem lub lista artykułów, które stanowią odpowiedź na problem klienta. Wszystko zależy od Twojej kreatywności. 

Podsumowanie

Mam nadzieję, że ten artykuł uzupełniony o PDF, stanowi dla Ciebie realną pomoc we wdrożeniu usługi bezpłatnych konsultacji. W przygotowanie tego materiału włożyłam sporo wysiłku, więc będzie mi miło jeśli podzielisz się ze mną opinią w komentarzu na jego temat. Jeśli chcesz o coś zapytać, to także śmiało daj mi znać. Chętnie odpowiem na wszystkie Twoje wątpliwości i pomogę. Najlepszym dowodem uznania dla mojej pracy będzie oczywiście informacja, że właśnie z pomocą tego poradnika wdrożyłaś u siebie usługę bezpłatnych konsultacji. Jeśli tylko znajdziesz czas na to, żeby się ze mną tym podzielisz, będzie mi bardzo miło.

Ponadto jeśli uznasz, że może być to wartościowa i przydatna wiedza dla innych, to śmiało, nie krępuj się i puść ten artykuł w świat. Niech się niesienie.

***

W kolejnym artykule opowiem Ci jak możesz zautomatyzować zapis na darmową konsultację za pomocą narzędzia Calendly.

Podziel się swoją opinią